vrijdag 14 juni 2019

Let’s Go Delicious!



‘Ik ben zelf Turks, ik proef wel overeenkomsten met de keuken die ik van thuis ken, maar het is toch weer heel anders’, zegt de jonge vrouw naast mij, die een straat van me af blijkt te wonen.
Later zal ik de super-hemelse Papanasi met room en kersenconfiture vergelijken met de Oostenrijkse Topfenknödel.

We zijn bij de Grand Opening van Go Delicious, een maaltijdbezorgdienst met internationale, op Roemeense leest gestoelde gerechten. En we mogen proeven. En alle vlees-, groenten- , aardappel- en mais/griesmeelgerechten smaken super. Wat, fantastisch. Niet te zwaar, te vet, te mager, te zoet of te zout.



Kok Marian glimlacht van een afstand tevreden ons gesmikkel toe, uitbaters Delia en Sebastian krijgen bijna geen tijd adem te halen terwijl ze aan één stuk door aan telkens nieuwe gasten uitleggen wat de bedoeling is van hun Go Delicious.

 

Gasten

‘Wij hebben geen klanten, wij praten over gasten’, vertelt Sebastian.
We maken eten klaar alsof we thuis voor u koken; eten verbroedert en door deze internationale keuken leren we van elkaar, van elkaars eetgewoonten. “We’re all neighbours”.


Delia, ook uit Roemenië, vertelt hoe beiden het eten van thuis mistten. Want eten wat je van thuis kent, doet je sneller ergens op je gemak voelen. Ze leerden elkaar hier tijdens hun studie Innovation Mangement kennen, nadat ze in Roemenië Economie deden. 


Ze zijn kritisch: hun website met alle 40 gerechten kan pas maandag de lucht in omdat één foto niet was zoals het moet. Delia laat mij de lijst zien. Ik wil alles wel proeven!




Een eigen zaak openen is als je rijbewijs halen: pas als het zover is, begint de echte praktijk.  Dit wil wel.

Go Delicious, go!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten