woensdag 12 juni 2019

Daffen op z’n Drents


Daffen op z’n Drents


Teambuildingsmiddag met een stuk of dertig collega’s.
Wat blijken we te gaan doen? Een puzzeltocht in Drente, in een… Daf!
Ha, want op mijn lijstje Wensen Eventueel staat al een poosje ‘rijden in een Daf’.
En ha, er worden ook chauffeurs gezocht: top, kat in t bakkie, ik geef me meteen op.

De bewuste middag rijden we in een comfortabele Dalstra-touringcar (In de bus vertelt een collega dat de generatiekloof
keihard aankwam toen een buurjongen op de vraag wat ze ging doen reageerde met: “Daf…? Wat is dat dan?”)
naar Laaghalen. 
Op het veld meteen naast ‘Het Drents kwartiertje’ staan ze, in ongeveer alle kleuren van een toverbal, inclusief de sprilgele, op ons te wachten.   
Eerst een niet onbelangrijke instructie om krrrr-kkgrrr, de pook naar voren om vooruit te rijden, naar achter voor achteruit; hoe eenvoudig kan het leven zijn…
Ik wurm ons zonder blikschade tussen eentje die vlak voor me en behoorlijk dicht achter me staat. Iemand stelt voor om een andere te kiezen, gaat dit wel lukken? Dat is mijn eer te na en na enig geheen-en-weer rijden we weg.

Na 10 minuten ben ik mijn linkerbeen vergeten en kachelen we genoeglijk over Drentse dreven. Ik vergeet op de teller te kijken hoeveel kilometer we rijden in deze twee uurtjes; de aandacht moet bij de weg en mijn medeweggebruikers blijven.
In de loop van de middag halen we , tja, er is ook ander verkeer, topsnelheid 74 en dat is best aardig voor een Daf.
We arriveren niet als eersten, we hebben ook de code niet juist. Maar wat geeft het, we, vier collega’s die elkaar niet of nauwelijks kenden, hebben samen een onvergetelijke middag beleefd.

Het welkom van Jitty en Hein van  Coco Maria in Veenhuizen is hartverwarmend, de amuses van Jitty (zie foto) superlekker en de mobiele barbecue van Te Plek een van de betere. 
Deze teambuilding trouwens ook.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten